Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Bağırmak insanı rahatlatıyor

Aşırıya kaçmadan sinirlenmek veya öfke duymak, kişinin sağlığına olumlu etki yapabiliyor.

05.11.2005 18:06
Haberi paylaşın
Bağırmak insanı rahatlatıyor
16px
32px
Ara sıra sinirle birlikte adrenalin yükselmesi, inanılması güç ama, kişinin daha mutlu olmasını sağlıyor. Son araştırmalara göre; sinirlenmek kişilerin kan basıncını yükselterek cortisol denilen stres hormonu salgılamasına yol açıyor.
      Ancak bu hormonun belirli aralıklarla salgılanması, kişinin sinir sistemi ile beynine olumlu etki yapıyor. Kızgınlıklarını içine atmayap dışa vuran kişilerin de kalp-damar sağlıkları ile bağışıklık ve sinir sistemleri daha güçlü oluyor.
      Bu nedenle bilimadamları, kişilerin öfkelerini hiçbir zaman bastırmamaları gerektiğinin altını çizerek, "Arada sırada öfkelenmek ve bu nedenle bağırıp çağırmak sağlığa sağlık katar" diyor.

 

editörün seçtikleri
Adidas'ın 160 milyon dolarlık Beckham yatırımı 23 yıldır kazandırıyor  
Adidas'ın 160 milyon dolarlık Beckham yatırımı 23 yıldır kazandırıyor  #Adidas