Matador

Matador

Richard Shepard’ın yönettiği ve Pierce Brosnan, Greg Kinnear, Hope Davis ile Philip Baker Hall’ın oynadığı ‘Matador’ (The Matador), gösterime girdi.

Matador
16px
24px
06.05.2006 10:12Güncelleme: 25.10.2023 14:51
ABONE OLgoogle

Shepard’ın kara komedi korku filmi ‘Matador’, üç insanın yaşamının, bir karşılaşmayla nasıl değiştiğini gösteriyor; bir kiralık katilin işsiz olduğu zamanlarda yaşadıklarına odaklanıyor.

Yazar/yönetmen Richard Shepard’ın ‘Matador’ adlı kara mizah yapıtında Julian Noble (Pierce Brosnan) işini iyi yapan bir kiralık katil, kendi deyimiyle, bir “ölüm makinesi”dir. Julian, yaşamında dibe vurmuş durumdadır; cinayet işi onu içten içe bitirmektedir.

Danny Wright (Greg Kinnear) da Mexico City’de iş tutmuş biridir; gerçi onunki, biraz farklı türden bir iştir. Danny, Denver’da eşi Bean (Hope Davis) ile yaşamaktadır; bazı mali sıkıntılar çekiyorlarsa da ilk andaki heyecanını hiç yitirmeyen aşkları sayesinde evlilikleri on yıldır sürmektedir. Danny, yeni bir iş fırsatı için Mexico City’e gelir; bu işin sonucunda ya tüm mali sorunlarını çözecek ya da çok daha büyük bir borç ve güvensizlik batağına saplanacaktır.

Bir gece, bir otel barında bu iki adam karşılaşırlar. Çok geçmeden kendilerini yalnızca Mexico City’e özgü olayların, onları değiştirecek bir deneyimin içinde bulurlar. Kiralık katil Julian ve sıradan bir Amerikalı işadamı olan Danny, ortak hiçbir yanları yokken, daha önce hiç tahmin edemeyecekleri bir biçimde, birbirlerine ihtiyaç duyan iki insan oluverirler.

Dört ülkeye uzanan, 6 ayı kapsayan ve margaritaların su gibi aktığı öyküsüyle ‘Matador’ sıradan bir kiralık katil filmini alıyor, baş aşağı çeviriyor ve eğlenceli, ilginç, karmaşık duygular uyandıran ve beklenmedik olaylarla dolu, karakter merkezli bir öykü yaratıyor.

Pierce Brosnan’ın hemen göze çarpan, eşsiz performansı ve Greg Kinnear’ın eğlenceli, beklenmedik oyunuyla ‘Matador’, ekstra tekila katılmış bir dostluk filmi.

YAPIM HAKKINDA
Yazar-yönetmen Richard Shephard için otellerin barları ve buralarda yaşanan karşılaşmalar her zaman öykülerinde ve senaryo taslaklarında kullandığı bir ortam ve temadır.

“Öncelikli hedefim, birbirine tümüyle yabancı iki kişinin barda tanışması üzerine kurulu bir öykü yazmaktı” diyor Shepard. “Otel barlarında ilginç olan, buralarda insanın, karşısındakine kendisini en doğru biçimde anlatmasıdır; ne de olsa burada karşılaştığı bir insanı yaşamında bir daha asla görmeyeceğine emindir. Bu da iyi bir öykü için mükemmel bir temel oluşturur.”

Shepard’a göre, bu öykü iki umutsuz adamı işliyor; biri yurtdışından sıradan bir işadamı, öbürü ise uluslararası çalışan bir kiralık katil; öyküde, bu iki karakterin yolu kesişiyor. Sonuçta, Shepard’a göre, sıklıkla işlenen bir klişe karakter, yani kiralık katil, “yoldan çıkarılıyor”; bu yönüyle, biraz da ‘Sexy Beast’ (Seksi Hayvan) filmini andırıyor, tıpkı onun, bir soygun filmini alıp, karakter-merkezli bir hale dönüştürmesi gibi.

“‘Sexy Beast’ (Seksi Hayvan) filminden çok etkilendim. ‘Son bir soygun’ temasını alıyor ve karakteri aksiyonun önüne geçirerek, bu temayı alt üst ediyor. O filmi gördükten sonra, ‘belki o türün klişelerine düşmeden bir kiralık katil filmi de çekilebilir’ diye düşündüm” diyor Shepard. “Filmde her ne kadar cinayetlerin yarattığı bir aksiyon ve gerilim varsa da, bu film yine de tam bir komedi. Hem de çok sıcak bir komedi.”

Filmin adının ‘Matador’ konmasında eski bir katil karakteri olan Julian Noble’dan esinlenilmiş. Matador, İspanyolca’da katil anlamına geliyor.

“Ben kiralık katil filmlerinden nefret ederim. Konusunu önceden tahmin edebilirsiniz. Her saniyesi önceden bilinebilir” diyor Shepa

E-Bülten Aboneliği
İş, Ekonomi ve Cemiyet hayatının özel gündemi Patronlar Dünyası'nda... Günlük E-Bülten'imize abone olun, Patronlar Dünyası ayrıcalıklarını yaşayın.
Patronlar Dünyası ile Bir Adım Önde