Dünyada sebze tüketimi önerilen seviyenin yüzde 40 altında
Yeni bir bilimsel araştırma, dünya genelinde hem sebze tüketiminin hem de sebze çeşitliliğinin hızla azaldığını ortaya koydu.

ABD Ulusal Bilimler Akademisi’nin (PNAS) dergisinde yayımlanan ve Dünya Sebze Markezi’nden tarım bilimci Maarten van Zonneveld liderliğindeki uluslararası bir ekip tarafından yapılan araştırmaya göre düya genelinde 1.480’den fazla sebze türü bulunuyor. Ancak dünya nüfusu önerilen miktardan yüzde 40 daha az sebze tüketiyor. Düşük sebze tüketimi, küresel hastalık yükünü artıran ilk 5 beslenme riskinden biri olarak karşımıza çıkıyor. Patatesin 4.000’den fazla çeşidi var ama ABD’de sadece 5 ila 8 çeşit patetesin yetiştiriciliği yapılıyor.
Araştırmacılar, sorunun yalnızca daha fazla sebze üretmek olmadığını, daha fazla çeşit sebze yetiştirmenin de hayati önem taşıdığını vurguluyor. Marul, domates ve soğan gibi birkaç tür küresel üretime hakim olurken, besin değeri yüksek yüzlerce yerel tür giderek gözden kayboluyor. Zonneveld, “Çözüm sadece daha fazla sebze üretmek değil, daha fazla türde sebze üretmekten geçiyor” dedi.
patronlardunyasi.com















