Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Cep mesajlarında zamlı tarifeye son!

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, cep mesajlarında zamlı tarifeyi sona erdirecek kararı açıkladı...

14.03.2008 06:37
Haberi paylaşın
Cep mesajlarında zamlı tarifeye son!
16px
32px

Binali Yıldırım, resmi ziyaret amacıyla bulunduğu Hollanda'da yaptığı
açıklamada, Türkçe harflerin cep telefonlarında tanınmasının kabul edildiğini bildirdi.

Yıldırım, Lahey'de basın mensuplarına yaptığı açıklamada, uluslararası
cep telefonları üreticileri birliğinin, geçen ay Meksika'da yaptığı toplantıda, ç, ş, ü ve ı gibi Türkçe karakterlerin cep telefonlarında tanınmasını benimsediğini belirtti.

Bakanın verdiği bilgiye göre, bundan böyle üretilen bütün cep telefonlarında Türkçe harfler yer alacak. Cep telefonlarında halen Türkçede kullanılan harflerin tamamı olmadığı için, Türkçe geçilen mesajlarda daha fazla ücret alındığını anımsatan Yıldırım, kabul edilen bu kararla Türkçe olarak mesaj geçmek isteyen herkesin önemli oranda tasarruf sağlayacağını anlattı.

İlk cep telefonu hayatımıza girdiğinden bu yana bunun yapılması gerektiğini belirten Yıldırım, "Biz bu dönemde bir başardık. Bunu hala birçok ülke başarmış değil. Örneğin İspanyollar da uğraşıyor, Araplar da. Ama henüz başaramadılar" dedi.