Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Perakende devi Walmart ilk kez nükleer enerji anlaşması imzaladı

ABD'li enerji şirketi Constellation ile perakende devi Walmart, uzun vadeli nükleer güç tedarikine yönelik anlaşma imzaladıklarını duyurdu. Söz konusu anlaşma, perakende devinin ilk nükleer enerji sözleşmesi olma özelliğini taşıyor.

23.06.2026 17:35Güncelleme: 23.06.2026 17:37
Perakende devi Walmart ilk kez nükleer enerji anlaşması imzaladı
16px
32px

Constellation'dan yapılan açıklamada, söz konusu anlaşmanın 30 megavat kapasite artışı dahil toplam 176 megavatlık toptan elektrik tedarikini kapsadığı ve satın alımların 2029 ve 2030 yıllarında başlayacak olan 15 yıllık iki ayrı dönemi içerdiği aktarıldı.

MEVCUT REAKTÖRLERİN ÜRETİM KAPASİTESİ VE VERİMLİLİĞİ ARTIRILACAK

Constellation'ın Illinois eyaletindeki Dresden tesisinde yapılacak iyileştirmeler sayesinde, sıfırdan yeni bir tesis inşa edilmesine gerek kalmadan mevcut reaktörlerin üretim kapasitesi ve verimliliğinin artırılacağı belirtilen açıklamada, elde edilen yeni ve temiz enerjinin, Walmart'ın yine söz konusu eyalette yapım aşamasında olan yüksek teknolojili yeni dağıtım merkezinin enerji ihtiyacını karşılayacağı kaydedildi.

WALMART'IN İLK NÜKLEER ENERJİ SÖZLEŞMESİ

Açıklamada, anlaşmanın Walmart'ın daha temiz enerjiye erişmesine ve yerel enerji altyapısını güçlendirmesine yardımcı olmasının beklendiği ifade edildi.

Söz konusu anlaşmanın Walmart'ın ilk nükleer enerji sözleşmesi olduğuna işaret edilen açıklamada, ayrıca ABD'de büyük bir perakendeci ile bir nükleer tesis arasındaki ilk anlaşmalardan biri olma özelliğini taşıdığı vurgulandı.

patronlardunyasi.com