Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Merkez Bankası'nda iki başdanışman görevden ayrıldı

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) iki üst düzey danışmanının bu ay bankadan ayrıldığı bildirildi. 

23.06.2026 16:05Güncelleme: 23.06.2026 16:06
Merkez Bankası'nda iki başdanışman görevden ayrıldı
16px
32px

Bloomberg'in konuyla ilgili bilgi sahibi kaynaklara dayandığı haberine göre, ekonomistler Halil İbrahim Aydın ve Eren Ocakverdi bu ay Merkez Bankası'ndan ayrıldı. 

Deneyimli iki ekonomistin, TCMB Başkanı Fatih Karahan ile yakın çalıştığı, Para Politikası Kurulu'nun diğer üyelerine de danışmanlık yaptığı belirtildi.

Halil İbrahim Aydın, Merkez Bankası'nda 10 yıldan uzun süredir görev yaparken, Ocakverdi ise 2024 yılında Yapı Kredi'den transfer olmuştu. Ocakverdi'nin LinkedIn profilinde, TCMB'den Haziran 2026 itibarıyla ayrıldığı bilgisi yer alıyor.

Merkez Bankası'nda son aylarda üst düzeyde bir dizi değişiklik yaşandı.

Başkan Yardımcısı Cevdet Akçay, 65 yaşında emeklilik yaşına ulaşmasının ardından nisan ayında görevinden ayrıldı.

Daha önce Para Politikası Kurulu üyesi olan Fatma Özkul ile Fed ekonomisti Gazi Kara, şubat ayında başkan yardımcılığına atandı.

Akçay'ın ayrılmasının ardından, Bankacılık ve Finansal Kuruluşlar Genel Müdürü Yusuf Emre Akgündüz, mayıs ayında başkan yardımcılığına atandı.

patronlardunyasi.com

benzer haberler
Yenilenebilir enerjide 26 yılın rekoru kırıldı
Yenilenebilir enerjide 26 yılın rekoru kırıldı