Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Yapılan bir bilimsel araştırmaya göre alkol tüketimi, demans riskini artırıyor

Oxford Üniversitesi’nden bilim insanlarının yürüttüğü geniş çaplı bir araştırma, alkol tüketimi ile bunama (demans) riski arasında açık ve doğrusal bir ilişki bulunduğunu ortaya koydu.

26.09.2025 12:12Güncelleme: 26.09.2025 12:18
Yapılan bir bilimsel araştırmaya göre alkol tüketimi, demans riskini artırıyor
16px
32px

Araştırma kapsamında İngiltere ve ABD’den 559 binden fazla kişinin verileri incelendi. Başlangıçta, az miktarda alkolün koruyucu olabileceği yönünde izlenimler elde edilse de, daha derinlemesine yapılan genetik analizler bunun istatistiksel bir yanılsama olduğunu gösterdi.

Mendelsche Randomisierung adı verilen yöntemle yapılan incelemede, alkol tüketimindeki her artışın demans riskini doğrudan yükselttiği belirlendi. Buna göre alkol tüketiminde bir standart sapmalık artış, demansa yakalanma ihtimalini yüzde 15 oranında artırıyor. Ayrıca, alkol bağımlılığına genetik yatkınlığı olan kişilerde bu risk yüzde 16’ya kadar çıkıyor.

Bilim insanları, az miktarda alkolün dahi koruyucu bir etkisinin olmadığını ve güvenli kabul edilebilecek bir tüketim sınırının bulunmadığını vurguladı. Daha önceki araştırmalarda görülen “az içki faydalıdır” sonucunun ise, aslında hastalık belirtileri başlayan kişilerin alkolü kendiliğinden azaltmasından kaynaklanan bir yanılsama olduğu ifade edildi.

patronlardunyasi.com

benzer haberler
MIT'li Türk bilim insanı Canan Dağdeviren'e Nature Awards'tan ödül
MIT'li Türk bilim insanı Canan Dağdeviren'e Nature Awards'tan ödül