Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Kaçak elektriğin faturası 2 milyar dolar

Kaçak elektrik kullanımı nedeniyle bütçede oluşan bir yıllık açığın 2 milyar doların üzerine çıktığı bildirildi. BEDAŞ yaptırdığı araştırmaya göre...

18.08.2005 14:19
Haberi paylaşın
Kaçak elektriğin faturası 2 milyar dolar
16px
32px

İstanbul'un Avrupa yakasında elektrik dağıtımını gerçekleştiren Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş.'nin (BEDAŞ) yaptırdığı araştırmaya göre, 2004 yılı itibariyle Türkiye'de tüketilen elektriğin yüzde 22.5'inin kaçak kullanıldığı tespit edildi.

Hem abonelerin faturalarını, hem de ülke ekonomisini olumsuz etkileyen kaçak elektriğin, yılda yaklaşık 2 milyar dolar bütçe açığına neden olduğu belirtiliyor. Türkiye'de kaçak elektriğin en yoğun olarak kullanıldığı yerler Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi olarak tespit edilirken, buralarda kullanılan toplam elektriğin yüzde 40'ını aşkın bölümünün kaçak olduğu belirlendi.

Araştırmaya göre, Mersin, Adana ve Antalya gibi aşırı göç alan illerde kaçak elektrik kullanım oranının yüzde 30 düzeyinde olurken, İstanbul'da ise yüzde bu oran 20.51'i buluyor.

Yapılan tespitlere göre, kaçak elektriğin yüzde 80'i meskenlerde, yüzde 13'ü ticari küçük işletmelerde kullanılıyor.

TRAFO YANGINLARI

Kaçak elektrik tüketimi nedeniyle oluşan bu açığın yanı sıra yalnızca 2004 yılında 4 bin 133 adet trafo yanarak kullanılmaz hale geldi. Buna neden olarak tesisatın ehil olmayan elektrikçiler tarafından kurulması gösteriliyor. Bu sebeple geçen yıl sadece Şanlıurfa'da 294 adet trafo yangını meydana geldi.

Konuyla ilgili açıklama yapan İstanbul Elektrik Teknisyenleri Odası (ETO) Başkanı Osman Yeşilyurt da kaçak elektrik kullanımının sadece İstanbul'da her 15 dakikada bir yangın yaşanmasına sebep olduğunu kaydetti.