Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Irak duyurdu, üretim kotası artırılmazsa OPEC üyeliği yeniden değerlendirilmeye alınacak

Irak, geçmiş dönemlerde ve bölgesel gerilimler sırasında petrol ihracatında yaşanan kayıpların yarattığı mali baskıyı azaltmak için acil kota artışı istiyor. Örgütün kurucu üyelerinden olan ülke, kota esnekliği sağlanmadığı takdirde radikal kararlar alabileceğinin mesajını verdi.

25.06.2026 10:16Güncelleme: 25.06.2026 10:19
Haberi paylaşın
Irak duyurdu, üretim kotası artırılmazsa OPEC üyeliği yeniden değerlendirilmeye alınacak
16px
32px

Bloomberg News'te yer alan habere göre Iraklı üst düzey bir yetkili, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü'nün (OPEC) Irak'a daha yüksek petrol üretim kotası tahsis etmemesi halinde gelecekte örgütten ayrılmayı değerlendirebileceğini söyledi.

Yetkili, Bağdat’ın İran savaşı sırasında yaşanan satış kaybının yol açtığı mali sıkıntıyı telafi etmek için üretimi artırma imkanına ihtiyaç duyduğuna inandığını belirtti. Yetkili, Irak’ın şimdilik örgütte kalacağını vurguladı. Birleşik Arap Emirlikleri, üretim kısıtlamaları konusunda örgüt lideri Suudi Arabistan ile yıllardır süren gerginliğin ardından OPEC'ten ayılmaya karar vermişti.

OPEC ve ortakları, her üyenin teknik olarak ne kadar petrol çıkarabileceğine dair inceleme başlattı. İncelemenin yıl sonuna kadar tamamlanması ve 2027 yılı üretim hedeflerinin belirlenmesinde kullanılması planlanıyor.

patronlardunyasi.com