Yeni bir havayolu şirketi; Best

Dünyada yükselen önemli pazarlar arasında ilk sıralarda bulunan Türkiye'de sayıları gittikçe artan havayolu şirketlerine Best Havayolları da katılıyor.

16px
24px
03.05.2006 15:52Güncelleme: 27.10.2023 14:24
ABONE OLgoogle

Avrupa'ya charter olarak yapılacak seferlerin 15 Mayıs'tan itibaren başlaması planlanıyor. 5 yıl içinde 10-15 uçaklık bir filo hedefleyen Best Havayolları 4.5 milyon dolarlık yatırım hedefliyor.

Bast Havayolları (bestair) Yönetim Kurulu Başkanı Bahtışen Tunca, Ataköy Crowne Plaza Otel'de düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, anlaşmalarını yaptıklarını ve hızlı bir yapılanma içinde olduklarını ifade ederek, Best Havayolları olarak 5 yılda devler ligi'ne girmeyi planladıklarını kaydetti.

Tunca, 5 yıl içinde 10-15 uçaklık bir filo hedeflediklerini, 4.5 milyon dolarlık yatırımla işe başladıklarına işaret ederek, "Avrupa'ya charter seferlerimizle kısmet olursa 15 Mayıs'tan itibaren Best Havayolları bayrağı altında başlıyoruz. Adımızdan da anlaşıldığı gibi en iyiye ulaşmayı hedeflemekteyiz. Bu yüzden her uçuşumuz bizi daha iyiye götürecek" dedi.

Tunca, 3-4 ay içinde 2-3 adet Airbus almayı planladıklarını, ilk etapta tek uçakla içacaklarını ifade ederek, bu sene için 2 bin saat uçuş öngördüklerini belirtti. 2007 yazını, yüzde 80 turist, yüzde 20 işçi nitelikli yolcuyla geçirmeyi planladıklarına işaret ederek, şöyle dedi:

"Chicago, Bosna-Hersek, Fransa, Almanya'ya uçmayı planlıyoruz. Ayrıca, havayolu yolculuğundan korkanlar için psikolojik destek ünitesi kurmayı planlıyoruz. Bütçemizi planladık, ardından işe tamamen kendi kaynaklarımızdan ayırdığımız nakit sermayemizle ilk uçağımız "Tamçelik"i alarak koyulduk. 'Tamçelik' bizim yapılanmamızda öncü vazifesi görecek. Hedefimiz yaz sonunda 3 uçaklık bir filoya sahip olmak. Tabii sağlam adımlarla, kaliteden asla taviz vermeden.

Neden Türkiye'ye yatırım kararı aldım. Amerikan iş dünyasında kendi çapımızda bir güce sahibiz. Eşim önemli bir cerrah. Ben Chicago'da yaşıyorum ve Türkiye'de ilk defa böylesine önemli bir yatırım yapıyorum. Bunu niye yapıyorum biliyor musunuz? Elbette ülkem benim için önemli. Ancak bana ilham olan iki kaynak daha var. Cocuklarım..Yatırımlarımıla Türkiye'deyim, çünkü onların ülkesini, milletini unutmasını istemiyorum. Yurtdışında kaybolan, dilini bile konuşamayan insanlarımızdan olmalarını istemiyorum. İşte bu yüzden Best Havayıllarıyla ülkeme dönüyorum. Ve bu yüzden büyük heyecan duyuyorum."

Öte yandan, Tunca Grup, ABD'de Chicago şehrinde sağlık, gıda, emlak ve turizm alanında faaliyet gösterirken, Tunca Ailesi, ABD'de Medyatürk adlı 10 bin tirajlı Türkçe bir gazete çıkarıyor ve ücretsiz olarak dağıtıyor. Ayrıca, çeşitli sponsorluklarda Türk faaliyetlerine destek veriyor."

İstanbul/Cihan

E-Bülten Aboneliği
İş, Ekonomi ve Cemiyet hayatının özel gündemi Patronlar Dünyası'nda... Günlük E-Bülten'imize abone olun, Patronlar Dünyası ayrıcalıklarını yaşayın.