Özilhan'dan kebapçılara ağır itham
McDonald's'ın Türkiye patronu Tuncay Özilhan, kebap ve dönerlerin nasıl ve ne ortamda hazırlandığının bilinmediğini söyledi. Özilhan, McDonald's'ın sağlıklı olduğunu savundu.

McDonald's'ın Türkiye patronu Tunucay Özilhan, kebap ve dönercileri kızdıracak bir açıklama yaptı. "Ürünlerimiz sağlıklı" diyen Özilhan, tartışılacak sözler etti.
McDonald's Kurucular Günü'nde, yöneticiler müşterilerin karşısına geçti ve servis ve satış yaptı.
Hazırlanan senaryo gereği, Anadolu Endüstri Holding İcra Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan ve McDonald'sTürkiye Genel Müdürü Sadi Fansa ile Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Ahmet Burak öteki yöneticilerle birlikte Merter McDonald's'a sabah erken saatlerde gittiler.
Müşterilere satış ve servis yapmaları gerekiyordu ancak Ramazan ayı ve sabahın erken saatleri olması yüzünden müşteri bulunamadı. Halkla ilişkiler ve tanıdık bir kaç isim "müşteri" oldu. Gelen birkaç gerçek müşteri ise, kameralar karşısına geçmeyi doğru bulmadıklarını söyleyerek çekimlerin bitmesini beklediler.
McDonald's yöneticileri daha sonra habercilerin sorularını cevaplandırdılar. Sorular peşpeşe geldi. Önce McDonald's ve Coca-Cola'nın ABD'nin ve emperyalizmin sembolü gibi algılanması, ardından dünya basınında çıkan sağlıksız olduğuna dair haberler aktarıldı.
Tuncay Özilhan, McDonald's ürünlerinin son derece hijyenik şartlarda hazırlandığını anlattı ve ardından kebapçıların şimşeklerini üzerine çekecek şu açıklamayı yaptı:
"KEBABIN NASIL HAZIRLANDIĞINI BİLMİYORUZ"
" Türkiye'de fastfood dediğimiz zaman esas öteki yiyecekleri de gözününe alacak olursak... Kebap döner ve ötekiler... Onların hazırlanmasının nasıl olduğunu bildiğimiz ettiğimiz yok. Bunlar çok dikkatli yapılmıyor.
McDonald's'ta kontroller çok daha dikkatli, üstelik dünya çapında gerçekleştiriliyor. Biz burada kararı tüketiciye bırakıyoruz. Tüketici kararını versin. Hangisi daha hijyenik, hangisi daha sağlıklı.
McDonald's'ta yiyecek tepsilerinin altında kalori tablosu var. Oradan ne yiyeceğine, ne kadar yiyeceğine bakıp karar verebilir. Dünyada sunduğu yiyeceklerin kalori değerlerini bu şekilde gösteren bizim dışımızda kimse yok. "
McDonald's Türkiye Genel Müdürü Sani Fansa da, ürünlerinin son derece sağlıklı olduğunu belirterek, "Biz hiçbir zaman günde birkaç kez McDonald's ürünlerini yeyin demiyoruz" dedi.















