Eğlence ve medya sektörünün cirosu 1.8 trilyon doları bulacak
Dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden PwC, küresel düzeyde dijital teknolojiyi arkasına alan eğlence ve medya sektörü hacminin, 2010 yılında 1,8 trilyon doları bulacağını bildirdi. Türkiye'de ise...
![Eğlence ve medya sektörünün cirosu 1.8 trilyon doları bulacak](https://image.patronlardunyasi.com/crop/967x645/static/content/haber_resim/4005.jpg)
Türkiye'de ise 2001 yılından bu yana hızlı büyüme trendi içinde olan eğlence ve medya sektörü, geçen yıl 3 milyar 207 milyon dolarlık bir pazar haline geldi.
PwC tarafından hazırlanan 'Global Medya ve Eğlence'ye Bakış: 2006-2010 raporu', sektörün önümüzdeki 5 yıl içerisinde yaşayacağı gelişmeler hakkında ipuçları içeriyor. Rapora göre, Türkiye'de 2001 yılında 1 milyar 513 milyon dolar, 2002 yılında 1 milyar 863 milyon dolar, 2003 yılında 2 milyar 30 milyon dolar, 2004 yılında 20 milyar 656 milyon dolar olan eğlence ve medya sektörü, geçen yıl 3 milyar 207 milyon dolarlık bir pazar haline ulaştı. Verilere göre Türkiye'de eğlence ve medya sektörü pazarı geçen yıl, 2001 yılı ile kıyaslandığında, yaklaşık yüzde 112 oranında büyüme gösterdi 2006 yılında Türkiye'de eğlence ve medya sektörü pazarının 3 milyar 767 milyon dolara ulaşması beklenirken, bu rakamın 2008'de 4 milyar 788 milyon dolara, 2010 yılında da 5 milyar 718 milyon dolara bulması öngörüldü.
DÜNYADA DURUM
Dünyaya bakıldığında da, dijital ve mobil iletişim ve genişbant internet oldukça kazançlı dağıtım kanalları olurken, internet ve bilgisayar oyunları sektörün en hızlı büyüyen segmentleri olmayı sürdürecek. Çin ve Hindistan başta olmak üzere, Asya-Pasifik en hızlı büyüyen bölge olmaya devam edecek. Rapora göre sektör hacmi 2010 yılında, yıllık yüzde 6,6'lık bileşik büyüme oranı ile 1,8 trilyon dolara yükselecek.
KORSANA KARŞI ALTERNATİFLER
Bu arada Lisanslı dijital dağıtım sektörü, tüketicilere korsana karşı alternatifler sunuyor. Başta genişbant internet ve mobil hizmetler olmak üzere, gün geçtikçe yaygınlaşan dijital teknolojiler, tüketicilerin eğlence ve medya içeriğine ulaştığı yöntemleri değiştiren oldukça kazançlı dağıtım kanalları olma yolunda ilerliyor. Online ve mobil kanallardan gerçekleştirilen küresel harcama 2005'te 19 milyar doları bulurken, 2010 itibariyle bu rakamın 67 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. Dijital teknolojiler, online kiralama abonelikleri ve filmlerin dijital olarak internette yayınlanması, bilgisayara lisanslı indirilebilir film ve müzik, internet üzerinden veya cep telefonlarından oynanan bilgisayar oyunları, elektronik kitaplar ve online bahis olmak üzere 5 kategoriden oluştu.