Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Başbakan haddini aştı

BAŞBAKAN ERDOĞAN İSO'DA TEKSTİLCİLERE 'BECERİKSİZLİK SİZDE' DİYE SESLENDİ.

22.03.2006 17:07Güncelleme: 25.10.2023 11:54
Haberi paylaşın
Başbakan haddini aştı
16px
32px

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye'nin bugün, '2001 krizini, şu an bir kriz dönemini yaşadığını söylemenin pek insafla bağdaşmayacağını' belirterek, 'Türkiye'nin şu anda böyle bir sıkıntısı yoktur' dedi.
İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) Mart ayı olağan toplantısına katılan Erdoğan, burada yaptığı konuşmada, İSO Başkanı'nın Türk sanayiinin sorunlarını içeren özet konuşmasını dinlediğini ifade etti.

Hükümet olarak toplumun bütün kesimleriyle diyalog içerisinde olmaya, sorunları ilk elden dinlemeye, birlikte ortak çözümler üretmeye ilk günden azami özen göstermeye devam ettiklerini anlatan Erdoğan, bundan sonraki sürecin de böyle devam edeceğini vurguladı. Erdoğan, 'Sanayicilerimizin sorunlarını raporlardan, gazete haberlerinden, ikinci, üçüncü derece aracılardan değil, bizzat sanayicilerden, ziyaret ettiğimiz sanayi kuruluşlarından almak suretiyle neler yapabileceğimizin istişaresini yaparak bir yerlere varmaya çalışıyoruz' diye konuştu.

İSO ile geçmişte çeşitli vesilelerle bir araya geldiklerini, bugünkü gibi sorunlarını dinlediklerini, bunlara çözüm ürettiklerini ifade eden Erdoğan, şöyle devam etti:

'Bütün bu adımlar atılırken, şunu özellikle ifade etmek isterim ki, aynı zamanda TOBB ile hükümetimiz, ilgili bakanlarımız sürekli ekonomik sorunların, sanayinin sorunlarını dinlemek, ondan sonra da çözüm önerilerini kendilerinden almak suretiyle (Geleceğe yönelik ne gibi adımlar atabiliriz?) bunun da kanunsa kanun, genelgeyse genelge bunlarla ilgili adımları hep attık, atmaya devam ediyoruz. Tabii ki gücümüz nispetinde...

İSO Başkanı uzunca bir sorunlar listesini bize aktardı, raporlarını da bize takdim etti, kendilerine bundan dolayı teşekkür ettik. Girdi maliyetinin yüksekliğinden, istihdam ve vergi yüküne, karlılığın düşmesinden, aşırı değerli yeni Türk Lirası'na kadar sanayideki tabloyu çizdi. Bunları çok iyi biliyor ve yakından takip ediyoruz.'

'(ENKAZ DEVRALDIK) DEMEYECEĞİM'

Başbakan Erdoğan, birlikte düşünmekten ve çözüm aramaktan daha doğru bir yolun olmayacağını belirterek, söz konusu sorunların tamamı üzerindeki çalışmaların devam ettiğini söyledi. Kayıt dışı, vergi yükü, istihdamın üzerindeki yükler, enerji ve diğer tüm sorunlar üzerinde kararlılıkla durduklarını vurgulayan
Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü:

'Burada bir noktaya dikkatinizi çekmek istiyorum. Eski siyasetçiler gibi ben size (enkaz devraldık) demeyeceğim. Böyle bir derdim yok. Böyle bir gayretin içinde de değilim. Ama bir şeyi vurgulamak istiyorum. Türkiye eğer (bir 2001 krizini yaşıyor) dersek, bu pek insafla bağdaşmaz. Bunu özellikle tespit etmemiz lazım. (Türkiye kriz dönemini yaşıyor) dersek, bu pek insafla bağdaşmaz. Türkiye'nin şu anda böyle bir sıkıntısı yoktur. Ben böyle bir sıkıntının içerisinde olduğumuzu hiçbir yerde, Anadolu'nun dört bir
yanını dolaşan bir Başbakan olarak görmüyorum. Tam aksine rakamları vereceğim. Çünkü bardağın dolu tarafını görmeden boş tarafını göstermek insaflı olmaz. Nereden nereye geldiğimizi bir defa hakkaniyetle görmek durumundayız. Eğer hakkaniyet duygusunu kaybedersek, birbirimizi doğru anlayamayız.'
Başbakan Erdoğan, Türkiye'nin 3.5 yıl önceki halini, manzarasını, içinde bulunduğu durumu herkesin çok iyi hatırlaması gerektiğini ifade etti.

'HER YIL BÜYÜDÜKÇE BÜYÜYEN BİR TÜRKİYE VAR'

Rakamların gerçeği söylediğini, bunların görmezlikten gelinemeyeceğini belirten Erdoğan, şöyle devam etti:
'Bugün geldiğimiz noktaya baktığımızda (eğer kötüye gidiyoruz) dersek, ben bunu doğrusu anlamakt

benzer haberler
DEİK 5'inci Ustalara Saygı Ödül Töreni yapıldı
DEİK 5'inci Ustalara Saygı Ödül Töreni yapıldı