Dolar
45,9595
0,04%
Euro
53,351
-0,13%
Sterlin
61,7774
-0,18%
Bitcoin
3.078.112
-0,94%
BİST-100
14.139,71
-0,43%
Gram Altın
6.590,036
-0,59%
Gümüş
74,23
-1,21%
Faiz
43,45
0,12%

Otomotiv ihracatında artış sürüyor

Türk ekonomisinin lokomotifi haline gelen otomotiv sektörünün ihracatı, yılın 8.5 aylık döneminde yüzde 26.3 oranında artarak, 8 milyar 903 milyon dolara ulaştı.

19.09.2005 21:00
Haberi paylaşın
Otomotiv ihracatında artış sürüyor
16px
32px
Sektörün ihracatı, geçen yılın aynı döneminde 7 milyar 47 milyon dolarda kalmıştı.Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) verilerine göre, 1 Ocak-15 Eylül döneminde, ihracat kalemleri arasında binek otomobiller 2 milyar 992 milyon 206 bin dolar ile ilk sırada yer aldı. Bunu, otomotiv yan sanayii ve eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar izledi.
      En fazla ihracat artışı, demiryolu taşıtlarında gerçekleşirken, traktörler, hava ve uzay taşıtları, tanklar ve zırhlı savaş taşıtları ile özel amaçlı diğer çekicilerde ihracat geriledi.
      Bu dönemde, yüzde 26.3 oranında artarak 8 milyar 903 milyon 350 bin dolara ulaşan ihracat, geçen yılın aynı döneminde 7 milyar 47 milyon 863 bin dolada kalmıştı.
      İhracat, 1-15 Eylül arasında ise yüzde 17.9'luk artış ile 525 milyon 632 bin dolar olarak gerçekleşti.
benzer haberler
Koç Grubu'na ait olan, yıkılıp yeniden inşa edilen ve birçok kez teşvik alan Divan Talya Oteli Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'ndan bir teşvik daha aldı
Koç Grubu'na ait olan, yıkılıp yeniden inşa edilen ve birçok kez teşvik alan Divan Talya Oteli Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'ndan bir teşvik daha aldı