Unicredit dolar/TL tahminini 10.5'a çıkardı
FİNANS / 4 saat önce
Unicredit dolar/TL tahminini 10.5'a çıkardı
Ersan Saner şikayet etti, videodaki o kadan tutuklandı!
GÜNDEM / 5 saat önce
Ersan Saner şikayet etti, videodaki o kadan tutuklandı!
Bitcoin'de yeni hedef 90 Bin Dolar mı?
FİNANS / 7 saat önce
Bitcoin'de yeni hedef 90 Bin Dolar mı?
Faik Öztrak: Her saniye fakirleşiyoruz....
FİNANS / 10 saat önce
Faik Öztrak: Her saniye fakirleşiyoruz....
HABERLER>MEDYA
11 Kasım 2020 Çarşamba - 12:57

Putin'in kanalı Dünya yazarı Kerim Ülker'in haberine yer verdi

Rusya'nın en ünlü TV kanalı NTV'deki ana haberinde Kerim Ülker'i Dünya Gazetesi'nde kaleme aldığı "Rus devi Inter Rao, Akkuyu'dan çekiliyor" yazısı gösterildi.

Putin in kanalı Dünya yazarı Kerim Ülker in haberine yer verdi

Kerim Ülker'in bu yazısı Pakistan, İsviçre, Yunanistan, Almanya gibi ülkelerde de kendi dillerinde yayınlandı. İşte o köşe yazısı...

Rus Inter Rao Akkuyu'dan çekildi

Türkiye ile Rusya arasında 3 farklı cephede deyim yerindeyse soğuk savaş yaşanıyor. Suriye’de başlayan bu gerginlik önce Libya'ya ardından da Dağlık Karabağ’a yansıdı. Özellikle işgal altındaki Dağlık Karabağ’ın 27 yıl sonra Azerbaycan’a tekrar katılması sürecinde Bakü’ye tam destek veren Ankara, Moskova yönetimini rahatsız ediyor.

Bilindiği üzere Rusya, son 10 yıl içerisinde Türkiye’ye ciddi yatırımlar yapmıştı. Rus şirketleri özellikle Türkiye’de otomotiv montaj fabrikasından bankacılığa, ilaç sanayisinden enerjiye kadar birçok alanda milyar dolarlarla ifade edilen şirketler kurdular, satın alma yaptılar.

Ancak 24 Kasım 2015’te Rus Savaş uçağının Türkiye’de sınırı ihlal ettiği gerekçesiyle düşürülmesi Moskova ve Ankara arasında gerilimi artırdı. Dönemin Başbakanı Dimitri Medvedev’in “Türkiye bize uluslararası hukuka göre savaş sebebi verdi” sözleriyle nitelendirdiği olayın ardından Rusya, Türkiye’yi ekonomi ile vurmaya karar verdi. Moskova’nın emriyle 5-6 milyon turist Türkiye’ye gelmedi, birçok Rus şirketi peş peşe Türkiye’deki projelerini iptal etti, varlıklarını devretti, yatırımlarını taşıdı. Gözler, en önemli proje olan Akkuyu Nükleer Santrali’ne çevrildi. Gecikmeler oldu, tartışmalar yaşandı ancak proje bu gerginlikten umulduğu kadar etkilenmedi.

Projede 6 Rus şirketi var

2010’da Rusya ile Türkiye arasında imzalanan anlaşmayla temeli atılan 4.800 MW kapasiteye sahip Akkuyu’yu bilindiği üzere 6 önemli ortak yönetiyor. Ana hissedar olan Rusatom dışında Concern Rosenergoatom, Atomstroyexport, Atomtechenergo, Atomenergoremont ve Rusya’nın en önemli enerji şirketlerinden Inter Rao, Akkuyu Nükleer Santrali’ni tamamlamak üzere çalışıyor. İşte bu şirketlerden Rusya’da elektrik enerjisi ihracat ve ithalatında lider konumda bulunan Inter Rao, Akkuyu’dan çekilme kararı aldı. 

29 bin MW’lık kurulu gücü yöneten Inter Rao, 26 Ekim’de yapılan Yönetim Kurulu toplantısında alınan kararla Akkuyu Nükleer Santrali’nin Akkuyu Nuclear adlı tasarım şirketindeki hissesini devredecek. 

Her ne kadar şirkette Inter Rao’nun yüzde 1’lik payı olsa da, çekilmenin nedeni açıklanmadı. Halihazırda Azerbaycan-Ermenistan arasında yaşanan Karabağ’ın tekrar kazanılması sürecine denk gelen bu adım önümüzdeki günlerde tartışmaları da beraberinde getirecek gibi görünüyor. Zira şirketin başında Rusya’nın en dikkat çeken isimlerinden biri olan Igor Sechin var. 

Putin’in ardından en güçlü Rus

17.7 milyar dolarlık ciro yapan Inter Rao’nun Yönetim Kurulu Başkanı olan Sechin, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’e en yakın olan isim. “Putin’in fiili yardımcısı” olarak anılan Sechin, Kremlin’in eski ajanları buluşturan Siloviki fraksiyonunu yönetiyor. Bir dönem Başbakan Yardımcısı da olan Sechin, Rus enerji devi Rosneft’in de CEO’su.

Rusya’da “Darth Vader” olarak da tanınan Sechin, Putin’in Saint Petersburg Belediye Başkanlığı döneminde en yakın adamı olarak kendini gösterdi. 1994 yılında başlayan bu dostluğu Kremlin’de de devam etti. 2008’de Venezuela Lideri Hugo Chavez’e nükleer enerji programı fikrini veren Sechin hakkında ilk uluslararası makale CNBC’de çıktı. 2014’teki bu yazıda Sechin için “Başkan Putin’den sonra Rusya’nın en güçlü ikinci kişisi olduğuna inanılıyor” yazıyordu. İngiliz The Guardian ise Sechin için bu iddiayı Aralık 2017’de yazdığı bir haberde tekrar etti.       

Başkan’ın bakanını tutuklattı

ABD’deki 2016 Başkanlık seçimlerinde Donald Trump’ın kampanyası hakkında ABD’li yetkililerle görüşen Sechin, 2014’te Kırım ve Donbass işgallerinde rol aldığı gerekçesiyle yaptırım listesine girdi. Sechin, gücünü ise Putin’in eski Ekonomi Bakanı Alexei Ulyukaev’in tutuklanmasını sağlayarak ispat etti. Rusya’nın en güçlü ikinci ismi olarak anılan Igor Sechin’in yönetimindeki Inter Rao şirketinin Akkuyu Nükleer Santrali projesindeki şirketten çekilmesi dikkat çekici. Özellikle de Karabağ konusunda Türkiye’nin Azerbaycan’a verdiği desteğin hemen akabinde.

Geçen ay da  Ülker'in Dünya'da yazdığı  Suudi Arabistan’ın Türkiye’ye ambargo uygulaması ve Cruise gemilerinin Türkiye'ye söküm için geldiğine dair haberler ilk kez Dünya Gazetesi’nde yazılmış, New York Times, Financial Times, Reuters dahil bir çok medya kuruluşunda da takip edilmişti.

AYRICALIKLI ÜYELİK
Patronlarla ilgili güncel, ekonomi, finans konularından haberdar olmak ister misin?
E-Mailin ile Ayrıcalıklı Üye Ol, ilk Sen haberdar ol
Adınız, Soyadınız:
E-posta adresiniz:

YORUMLAR


Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM

BENZER HABERLER

Sabah'ın başyazarı Barlas, Berat Albayrak sansürüne kızdı
HaberTürk yazarı Yılman: Berat Albayrak eski mesai arkadaşım, kimse benden bu konuda yorum filan beklemesin lütfen
AİHM, Cumhuriyet davasında Türkiye’yi mahkum etti: 8 gazeteciye 16'şar bin euro ödenecek
TGC'den basına 'Berat Albayrak' tepkisi
WhatsApp’a tatil modu geldi!
Koronavirüse yakalanan gazeteci Ahmet Kekeç yoğun bakımda
Gazeteci Müyesser Yıldız tahliye oldu
Hangi gazeteler Berat Albayrak'ın istifasını gördü
Seyredilmeyen TRT’ye cepten 50 milyar TL gitti
Reza Zarrab adını değiştirdi; İşte yeni işi....
GÜNDEM / 5 saat önce
Reza Zarrab adını değiştirdi; İşte yeni işi....
ABD mahkemesinden flaş Halkbank kararı!
FİNANS / 2 saat önce
ABD mahkemesinden flaş Halkbank kararı!
'Türkiye çok ucuz' diyerek bagajları doldurdular!
EKONOMİ / 2 saat önce
'Türkiye çok ucuz' diyerek bagajları doldurdular!
Benzin 11 TL'ye çıkacak iddiası!
EKONOMİ / 4 saat önce
Benzin 11 TL'ye çıkacak iddiası!
Unicredit dolar/TL tahminini 10.5'a çıkardı
FİNANS / 4 saat önce
Unicredit dolar/TL tahminini 10.5'a çıkardı
Değer kaybında dünya birincisi olan TL farkı giderek açıyor
FİNANS / 4 saat önce
Değer kaybında dünya birincisi olan TL farkı giderek açıyor
Societe Generale, yıl sonu kur tahminini 10,30'a çıkardı!
FİNANS / 4 saat önce
Societe Generale, yıl sonu kur tahminini 10,30'a çıkardı!
Erdoğan: Afrika'ya 6 Milyar Dolar yatırım yaptık
EKONOMİ / 4 saat önce
Erdoğan: Afrika'ya 6 Milyar Dolar yatırım yaptık
Patronlar Dünyası uygulamasını indirin, günün gelişmeleri cebinize gelsin.
Google Play
App Store
Ana Sayfa Patronlar Ekonomi Finans Gündem Dünya Spor Medya Tekstil İşte Başaranlar Aktüel
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva
X

AYRICALIKLI ÜYELİK

Patronlarla ilgili güncel, ekonomi, finans konularından haberdar olmak ister misin?
E-Mailin ile Ayrıcalıklı Üye Ol, ilk Sen haberdar ol