WhatsApp'ın desteklemeyeceği iPhone modelleri açıklandı
EKONOMİ / 22 dk. önce
WhatsApp'ın desteklemeyeceği iPhone modelleri açıklandı
Gülbin Tosun sosyal medyada neden gündem oldu?
MEDYA / 1 saat önce
Gülbin Tosun sosyal medyada neden gündem oldu?
İnşaata güven mayısta azaldı
EKONOMİ / 2 saat önce
İnşaata güven mayısta azaldı
Gübrede yıllık fiyat artışı yüzde 228
EKONOMİ / 3 saat önce
Gübrede yıllık fiyat artışı yüzde 228
HABERLER>GÜNDEM
15 Şubat 2008 Cuma - 08:52

En zeki kadın Türkleri nasıl aldattı?

'Zekam 199 IQ' dedi ama foyası bakın nasıl ortaya çıktı...İşte günün haberi...

En zeki kadın Türkleri nasıl aldattı?

Türkiye'de kendini “dünyanın en zeki insanı” ve “profesör” olarak tanıtan Naida Camukova'nın yalan söylediği öne sürüldü. 199.37 IQ'luk zekası sadece Türkiye'de bilinen genç kadının mezuniyet belgeleri de yok. Üstelik, ülkesi Dağıstan'da dolandırıcılık yaptığı iddia ediliyor.

Bundan birkaç yıl önce "süper zekasıyla" Türkiye'de tanınmaya başlayan ve birçok gazetede sayfa sayfa röportajları yayınlanan Rus uyruklu Nadia Camukova'nın Türk insanını aldattığı ortaya çıktı. 1 yaşındayken okumayı öğrendiği, 23 yaşındayken çok okumaktan beyin kanaması geçirdiği, fotografik hafızası sayesinde 300 sayfalık bir kitabı 1 saatte ezberleyebildiği, hafızasında 300 bin kitap bulunduğu ve "dünyanın en genç profesörü" olduğu söylenen genç kadının foyası ortaya çıktı.

Dağıstan Devlet Üniversitesi ve Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi'nde yaptığı iddia edilen çalışmalarının ardından Türkiye'ye gelen Naida Camukova, "dünyanın en zeki insanı" sıfatıyla çok sayıda konferans vermişti.

GÖREVİNE SON VERİLDİ

Her kesimden insanı kendisine inandıran Camukova, üstün yetenekli gençlerle birlikte proje geliştirmesi için Bahçeşehir Üniversitesi'yle 5 Şubat 2007'de sözleşme imzaladı. Ancak Camukova, üniversitedeki hiçbir derse gelmedi ve defalarca aranmasına karşılık telefonlarına cevap vermedi. Bunun üzerine yönetim Camukova'nın görevine son verdi.

Camukova'nın sözleşmesinin yenilenmemesinin arkasında, derslere gelmemesinin yanı sıra akademik kariyeriyle ilgili belgelerini getirmemesi de olduğu öğrenildi. Camukova'nın profesörlük belgesi de dahil üniversite mezuniyet belgesini bile getirmediğini ve bu nedenle yaklaşık 5 bin YTL'ye 5 ay boyunca çalıştığı okulla ilişiğinin kesildiği öne sürüldü.

DAĞISTAN: TANIMIYORUZ

Bahçeşehir Dağıstan Devlet Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olduğunu söyleyen Camukova'ya Dağıstan Devlet Üniversitesi'nden de yalanlama geldi. Üniversite, Naida Camukova isimli bir personellerinin hiçbir zaman olmadığını ve kendisini tanımadıklarını bildirdi.

DOLANDIRICILIK İDDİASI

Annesinin tıp doktoru, babasının da hakim olduğunu öne süren Camukova, aynı zamanda babasının Rusya'da Putin'in en yakın danışmanlarından birisi olduğunu savunmuştu. Camukova'nın, Dağıstan'da yaşayan komşuları ise, annesinin iğneci, babasının ise bir tiyatroda bekçi olduğunu ileri sürdü. Öte yandan Camukova'nın Dağıstan'da bulunduğu sırada, Türkiye'de üniversite okumak isteyen öğrencilerin her birinden 3 bin dolar alıp bu öğrencileri ücretsiz yurtlara yerleştirdiği iddia edildi.

SADECE TÜRKİYE'DE TANINIYOR

Camukova'nın "dünyanın en zeki insanı” unvanını Moskova'da düzenlenen uluslararası bir toplantıda tespit edildiği öne sürülmüştü. 23 ülkeden bilim adamının katılımıyla düzenlenen toplantıda yapılan ölçümde, Camukova'nın IQ'sunun 140-200 aralığında 199.37 olarak çıktığı aktarılmıştı. Ancak bu zeka testi sonuçlarının hiçbir uluslar arası kuruluş tarafından bilinmediği ve tescillenmediği de ortaya çıktı. Camukova, verdiği bir röportajda en zeki insan olduğunu Rusya'da gizlediğini, bunun sadece Türkiye'de bilindiğini söylemişti.

İrfan Dumlu/Bugün

AYRICALIKLI ÜYELİK
Patronlarla ilgili güncel, ekonomi, finans konularından haberdar olmak ister misin?
E-Mailin ile Ayrıcalıklı Üye Ol, ilk Sen haberdar ol
Adınız, Soyadınız:
E-posta adresiniz:

YORUMLAR


Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Ayşegül Aran 28 Şubat 2008 Perşembe 00:57

Sayın Yetkili haberin çıktığı gün Bahçeşehir Üni.aradım.Üni.yetkilisi haberin doğru olmadığını Naida Hanımın işlerinin yoğunluğu nedeni ile onlarla çalışamadığını ve gazeteye tekzip göndereceklerini belirtti. Bu mesajı Bugün gazetesinin haber ile ilgili yorum hanesine yazdım fakat yayınlamadılar.
Bilginize

Yorumu oyla      5      0  
Ayşegül Aran 28 Şubat 2008 Perşembe 00:23

Sayın Yetkili haberin çıktığı gün Bahçeşehir üni.aradım.Yetkili bu haberin doğru olmadığını gazeteye tekzip göndereceklerini Naida Hanımın işlerinin yoğunluğu nedeni ile Bahçeşehir de devam edemediğini söyledi.Bu mesajı haber yapan gazetenin yorum yerine yazdım fakat onlar yayınlamadı.
Bilginize

Yorumu oyla      5      0  
metehan ünlü 20 Şubat 2008 Çarşamba 18:19

bende bu kadının konuşmalarını dinledim okulda ama zekice değildi ve evde internette araştırdım sadece Türkçe sitelerde ismi geçiyordu zaten bişey olduğunu anlamıştım hatta ben okula yeni kayıt olurken bu kadında oradaydı ve demişlerdi en zeki insan bu diye ama ben reklam yaptığını sanarak inanmamıştım ben konyadan ideal koleji öğrencisiyim bizim okul bile kandırmış ya helal olsun harbi zekiymiş ama bu haberden sonra bizim ingilizcecinin suratını görmek isterdim çünkü hava atmıştı

Yorumu oyla      5      0  
Recai Özer 18 Şubat 2008 Pazartesi 09:22

İhtilal,darbe çağrısı yapmak anayasal suçtur. Dünyada ilk beşe giren üniversiteyi bu gibi oynaşlarla ilk beşyüze giremez hale getirmek suçtur. Hürriyetleri savunması gerekenlerin baskıyı,faşizimi savunmaları suçtur.Kökten dincilik kadar kökdenlaiklik de suçtur. Milletini korku ve korkutma rejimine sokmaya uğraşmak da suçtur. Bunları yapıp esas görevini ihmal etmek suçtur. Siyaseti kışlaya,camiye,okula sokmak suçtur. Bunları yapanları karikatürize etmek suç değil uyarmaktır. Bir odacıdan bir kapıcıdan işe girerken, veya ehliyet almak için müracaat ederken ilk okul diploması istenirken prof.kadrosuna tayini yapılan ve de aylarca maaşını alan bu kişiden neden istenilmemiş? Bu da suçtur. Ya mağzallah bu kişi İmam Hatip Mezunu olsaydı. O zaman buralarda ve boy boy gazetelerde neler neler yazılırdı bir düşünsenize. Bizim Atatürkümüz çok yükseklerde, aklımızın ve kalbimizin mutena mevkiinde. Birileri gibi onu figür olarak kullanıp enflasyonunu yapmıyoruz. Bu enflasyonu yapanlar işte böyle bir Dağıstanlı tarafından dolandırılıyor. Saygılarımla. (Not:Osman Ulagay'ın AKP Gerçeği ve Laik Darbe Fiyaskosu kitabını lütfen okuyunuz.Şiddetle tavsiye ediyorum.)

Yorumu oyla      5      0  
M.Sedat TURHAN 17 Şubat 2008 Pazar 20:42

Adamın maskesi iyice düştü.Neymiş arkasında Atatürk posteride varmış,ilişkiye bak.Laikmiş de.Eee dolandırıcılar bunlardan çıkar tabi diyor.Resmen hakaret ediyor.Cumhuriyet düşmanları,bunu bile bir yerlere çekiyor.Bu suç değilmidir.

Yorumu oyla      5      0  
Recai Özer 16 Şubat 2008 Cumartesi 11:26

Bakın fonda Atatürk resmi var.Yani kadın Atatürkçü. Ayrıca başı açık turbansız. Sonra Laikmiş de. Bunlardan iyi referasmi var prof.olmak için. Hele yürüyüşlere katılıp bayrakda salladıysa; vallahi Rektörlüğe aday gösterilmediyse Teziç tarafından hakkı yenmiş, kadın erkek ayırımı yapılmış. Çok takdir ettim bu kadını. Gözlerin nasıl bağlı,aklın nasıl örtülü olduğunu teşhir etmiş. Saygılarımla

Yorumu oyla      5      0  
Ali Yeşilbaş 16 Şubat 2008 Cumartesi 10:51

Başı turbansız fotoğrafla müracaat ettiği için ataması yapılmış. Başka vesikaya gerek görülmemiş. Turbansız olduğuna göre kamusal alana girip prof olabilir. Olanlardan nesi eksik. Fazlası bile var. Çok daha zeki olduğunu ispat etmiş. Dalgasını geçmiş çekmiş gitmiş. Helal olsun.

Yorumu oyla      5      0  
nayhide çamurova 15 Şubat 2008 Cuma 23:43

biz türk milleti olarak çok saf ve iyi niyetliyiz kimsenin hakkında kötü düşünmeyiz bu kadının 1-2 kere toplantısına katıldım hiçde zekice konuşmadııı