Ebru Özdemir'den Çanakkale Köprüsü açıklaması: O zaman havalimanı da yapılmasın

Sabah, Çanakkale Köprüsü'nün 334 metrelik kulesine ilk kendilerinin çıktığını iddia etti. Ancak, aynı yerde Hürriyet muhabirinin resminin de olması kafaları karıştırdı.

16px
24px
31.12.2020 08:09
ABONE OLgoogle

Hürriyet'ten Hacer Boyacıoğlu'nun haberine göre Çanakkale Köprüsü’nün şantiyesini gazetecilere açan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, “İyi işler yaptığımızı düşünüyoruz. Feribot eleştirileri yapılıyor ama bu proje bir konfor projesidir. Otobüsler var diye havalimanı yapılmasın mı” dedi. Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu ise “Bu bizim için fedakarlık projesi. Para kazanmıyoruz” diye konuştu.  1915 Çanakkale Köprüsü'ne ödenecek parayla üç köprü yapılır!

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, Çanakkale Köprüsü’nün şantiyesini gazetecilere açtı. Bir grup gazeteciyle köprünün 318 metrelik kulesine çıkan Özdemir, projeyle ilgili eleştirilere ise “İyi işler yaptığımızı düşünüyoruz. Takdir bekliyoruz. 7-24 bu projeye çalışıyoruz. Bu proje, maddi-manevi fedakarlık projesi” dedi.

Avrasya Tüneli’nde ağır corona faturası: Bir yıllık bedel 4 ayda ödenecek

O ZAMAN HAVAALANLARI DA YAPILMASIN

Özdemir, Çanakkale Otoyol ve Köprüsü Projesi’nin şantiyesinde, projenin yüklenicilerinden Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu’yla soruları yanıtladı. Köprü için verilen günlük 45 bin araç garantisine değinen Özdemir, şunları söyledi:  Avrasya Tüneli’ne 3 yıllık garanti ücret 1 yılda ödenecek

“Feribota bağlı geçişler çok konforsuz. (‘Feribot vardı, ne gerek var’ eleştirilerine) O zaman havaalanları da yapılmasın. Otobüsle nasılsa her yere giriliyor. Konforlu bir geçişten bahsediyoruz. Mesela biz Sabiha Gökçen’i aldığımızda 2.7 milyon yolcusu vardı. Önce 3.3 milyona, sonra 23 milyona çıktı. Altyapı yatırımlarında önce altyapı yapılıyor, sonra insanlar kullanmaya başlıyor. Çanakkale Köprüsü’nün yapılması bir devlet kararı ama bakın Avrupa’dan gelen transit geçişe alternatif olacak. Şu anki pazara bakmak çok doğru değil, bu proje kendi pazarını oluşturacak.”

100 YILLIK ÖMÜRLÜ PROJE

Çanakkale Köprüsü’ne tahminlerinin ötesinde bir yatırım yaptıklarını belirten Özdemir, “Bu kalemi ‘100 lira yapacağım’ diye yola çıkıyorsunuz. 120 liraya yaptığınızda zarardasınız. Fiyatında bitirme ve zamanında bitirme yönünde yap-işlet-devretlerde yatırımcılar risk alıyor. Şu anda en büyük risk zamanında bitirmek. Bir kere araç garantisi, işletmeye alınınca yani, 18 Mart 2022’de başlayacak. 12 yıllık bir işletme süresi olacak. Bunun sonunda kar küreme makineleri dahil, tesisler dahil hepsini ilk günkü gibi bakımı yapılmış bir şekilde teslim edeceğiz. 100 yıllık ömrü olan bir köprüyü 12 yıl sonra vereceğiz” dedi.

DÜNYADA DAHA ÇOK TAKDİR EDİLİYORUZ

Türk müteahhitler olarak dünyada daha çok takdir edildiklerini söyleyen Özdemir, “Biz 16 ülkede çalışıyoruz. Yapı Merkezi 9 ülkede. Türk müteahhitler, kendi ekiplerini götürdüğünde çok başarılı oluyor. Şimdi de bu projeyle yatıp kalkıyoruz. 7-24 bu projedeyiz. Gerçekten 7-24 çalışıyoruz. Altyapı işleri, esasında kamu yararı gözeten işler” ifadelerini kullandı.

MADDİ MANEVİ FEDAKARLIK YAPIYORUZ

Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Çanakkale Köprüsü için ‘Bu proje bizim için fedakarlık projesi. Para kazanmıyoruz. Şirketin çok büyük imkanlarını bağlıyoruz” derken, sözü devralan Ebru Özdemir ise “Biz reputasyonumuzu bağladık. İki Koreli, İki Türk ortak birlikte çalışıyoruz. Maddi manevi fedekarlık projesi. Mesela Sabiha Gökçen’i yapıyorsun, İskenderun Limanı’nı yapıyorsun. Oradan ihracat yapmaya başlıyorlar. Buna tanıklık ediyorsun. Biz bu hikâyelerin içinde olmayı seviyoruz” diye konuştu. “Çanakkale Projesi’nden zarar eder misiniz?” sorusuna ise Arıoğlu, “Ucunu başına kavuşturacağımızı düşünüyoruz. Dolar yatay olursa kazanabiliriz” yanıtını verdi.

2022’DE AÇILACAK

Çanakkale Otoyol ve Köprüsü inşaatı işini Daelim (Güney Kore), Limak (Türkiye), SK Engineering&Construction Co. Ltd. (Güney Kore) ve Yapı Merkezi (Türkiye) oluşan bir konsorsiyum yürütüyor. Proje için sağlanan 2.2 milyar Euroluk kredinin yüzde 70’i yabancı banka ve finans kuruluşlarından temin edildi. Tamamlandığında 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma kulesi unvanına sahip olacak. Deniz seviyesinden 318 metre kule yüksekliği ise Çanakkale Zaferi’ni sembolize edecek. Köprüdeki kulelerin en ucunda, Çanakkale savaşlarının unutulmaz kahramanı Seyit Onbaşı’nın sırtlayarak namluya sürdüğü top mermisi tasviri yer alacak. Projenin 2022 yılı mart ayında açılması hedefleniyor.  '1915 Çanakkale Köprüsü bütçeyi delip geçecek, 1.5 Milyar fazla ödenecek'

SABAH: KÖPRÜ'YE İLK BİZ ÇIKTIK

Aynı haber, bugün Sabah Gazetesi'nden Dilek Güngör imzasıyla yer verdi. Güngör, "Ana kablolar haziranda bitiyor. Daha sonra askı halatlar asılacak, tabliyeler yerleştirilmeye başlanacak. İlk tabliyeler de teslim alınmaya başlandı. Şantiyesinde 2 bin kişiye istihdam sağlanan köprüye ilk kez SABAH çıktı." diye yazdı.

14 EYLÜL'DE BAKAN GAZETECİLERİ ÇIKARMIŞTI

Ancak Dilek Güngör'ün atladığı bir konu var. 14 Eylül 2020 tarihinde Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, şantiyedeki ziyaretleri kapsamında, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Asya yakasında yer alan 318 metre yüksekliğindeki kulesine çıkarak çalışmaları incelemişti.  1915 Çanakkale Köprüsü'nden geçiş ücreti belli oldu: 45 bin araç garanti, 15 Euro (80 TL) geçiş ücreti

Karaismailoğlu'na, Çanakkale Valisi İlhami Aktaş, AK Parti Çanakkale Milletvekili ve Genel Merkez Kadın Kolları Tanıtım ve Medyadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jülide İskenderoğlu, AK Parti İl Başkanı Naim Makas ve Limak Holding Onursal Başkanı Nihat Özdemir ve gazeteciler eşlik etmişti.

E-Bülten Aboneliği
İş, Ekonomi ve Cemiyet hayatının özel gündemi Patronlar Dünyası'nda... Günlük E-Bülten'imize abone olun, Patronlar Dünyası ayrıcalıklarını yaşayın.