Bülent Eczacıbaşı, mönüye çekirge ızgara koydurdu.
İkinci İstanbul Tasarım Bienali’ni anlatan Bülent Eczacıbaşı, mönüye ana yemek olarak çekirge koydurdu.
26.10.2014 15:23
ABONE OLŞakanın nedeni ise Togolu sanatçı Ouranah’ın bienalde tanıtacağı Çekirge Yetiştirme Sanatı isimli projeydi.
İkinci İstanbul Tasarım Bienali’ni anlatan Bülent Eczacıbaşı, mönüye ana yemek olarak çekirge koydurdu. Şakanın altında yatan gerçek ise gelecekte protein ihtiyacını karşılamak için evde çekirge yetiştirmeyi sağlayan tasarım.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) 1 Kasım-14 Aralık tarihlerinde düzenleyeceği 2’nci İstanbul Tasarım Bienali’nin teması ‘Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil’ olarak belirlendi.
İKSV Başkanı Bülent Eczacıbaşı bienalin içeriğini anlatmak için basın mensuplarıyla Fezahfera’da bir öğle yemeğinde bir araya geldi. Mönüde ana yemek seçeneklerinden birisi ise ızgara çekirgeydi. Gazetecilerin 10’da biri yemek olarak çekirgeyi tercih etti. Ancak bunun Bülent Eczacıbaşı’nın bir şakası olduğu çok geçmeden anlaşıldı.
Evde çekirge çiftliği
Şakanın altındaki gerçeği ise gelecekte aşırı nüfus karşısında doğacak beslenme ihtiyacının nasıl karşılanacağı sorusu oluşturuyor. Togolu sanatçı Mansour Ouranah, açlığa çare olarak LEPSIS (Çekirge Yetiştirme Sanatı) isimli bir çalışma gerçekleştiriyor. Hızlı bir şekilde yetiştirilebilen çekirgeleri evlerde üretebilmeyi sağlayan cihaz endüstrileşmek üzereymiş. Eczacıbaşı’na göre, bu tasarım, bienalinin en dikkat çekici noktalarından birini oluştuyor. LEPSIS’i Galata Rum İlköğretim Okulu‘nda görmek mümkün olacak.
4 milyon TL bütçesi var
Zoe Ryan küratörlüğünde; Arçelik, Doğuş Grubu & Bilgili Holding, Enka Vakfı ve VitrA eş sponsorluğunda gerçekleştirilen bienal ücretsiz gezilebilecek. Bülent Eczacıbaşı, 2012’de ilk kez düzenlenen İstanbul Tasarım Bienali’nin 5 milyon TL bütçesi olduğunu hatırlatarak, bu yılki bienalin 4 milyon TL bütçeye sahip olduğunu söyledi.
Bienal Direktörü Deniz Ova ise 20’den fazla ülkeden 200’ün üzerinde tasarımcının 53 projesinin yer alacağını söyledi.
Bülent Eczacıbaşı, üzerinde çok emek ve çalışma olan bienalle ilgili hayalini “Dünya tasarım takviminde İstanbul’un yer almasını sağlamak” olarak özetliyor. İlkini 45 bin kişinin ziyaret ettiği bienalin bu yıl rekor kırarak 90 bin kişi tarafından gezilmesi bekleniyor.
Gerilla kampanya
Her zamankinden daha fazla sokakta hissedilecek İstanbul Tasarım Bienali’nin gerilla kampanyaları da sürpriz çıkışlar yapacak. Kuafördeki önlükten restorandaki bardak altlığına, simitçideki ambalajdan kasaptaki yağlı kağıda, büfedeki ıslak mendilden kitapçıdaki kitap ayracına kadar pek çok ürün kitlelerin karşısına çıkacak.
İstanbul’un kokuları hapsedildi
Bu yıl bienalde birbirinden dikkat çekici tasarım rotaları da var. Fener-Balat, Kuzguncuk, Çemberlitaş-Kapalıçarşı-Sultanahmet, Galata-Şişhane, Beyoğlu-Galatasaray-Cihangir, Moda bölgeleri ile Kadıköy Koku Tasarım, Kadıköy Font, Kadıköy Ses, Kadıköy Ağaç ve Maslak: Çeperde Archi-Walk gibi tematik rotalar da ilgi göreceğe benziyor.
Koku tasarımcısı C. Tolas ise İstanbul’un koku haritasını çıkardı.
Karaköy-Tophane-Galata’da havayı koklayan Tolas, bu kokuları hapsederek sıra dışı bir deneyim yaşanmasını sağlayacak.
Demet Cengiz/Sözcü
İkinci İstanbul Tasarım Bienali’ni anlatan Bülent Eczacıbaşı, mönüye ana yemek olarak çekirge koydurdu. Şakanın altında yatan gerçek ise gelecekte protein ihtiyacını karşılamak için evde çekirge yetiştirmeyi sağlayan tasarım.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) 1 Kasım-14 Aralık tarihlerinde düzenleyeceği 2’nci İstanbul Tasarım Bienali’nin teması ‘Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil’ olarak belirlendi.
İKSV Başkanı Bülent Eczacıbaşı bienalin içeriğini anlatmak için basın mensuplarıyla Fezahfera’da bir öğle yemeğinde bir araya geldi. Mönüde ana yemek seçeneklerinden birisi ise ızgara çekirgeydi. Gazetecilerin 10’da biri yemek olarak çekirgeyi tercih etti. Ancak bunun Bülent Eczacıbaşı’nın bir şakası olduğu çok geçmeden anlaşıldı.
Evde çekirge çiftliği
Şakanın altındaki gerçeği ise gelecekte aşırı nüfus karşısında doğacak beslenme ihtiyacının nasıl karşılanacağı sorusu oluşturuyor. Togolu sanatçı Mansour Ouranah, açlığa çare olarak LEPSIS (Çekirge Yetiştirme Sanatı) isimli bir çalışma gerçekleştiriyor. Hızlı bir şekilde yetiştirilebilen çekirgeleri evlerde üretebilmeyi sağlayan cihaz endüstrileşmek üzereymiş. Eczacıbaşı’na göre, bu tasarım, bienalinin en dikkat çekici noktalarından birini oluştuyor. LEPSIS’i Galata Rum İlköğretim Okulu‘nda görmek mümkün olacak.
4 milyon TL bütçesi var
Zoe Ryan küratörlüğünde; Arçelik, Doğuş Grubu & Bilgili Holding, Enka Vakfı ve VitrA eş sponsorluğunda gerçekleştirilen bienal ücretsiz gezilebilecek. Bülent Eczacıbaşı, 2012’de ilk kez düzenlenen İstanbul Tasarım Bienali’nin 5 milyon TL bütçesi olduğunu hatırlatarak, bu yılki bienalin 4 milyon TL bütçeye sahip olduğunu söyledi.
Bienal Direktörü Deniz Ova ise 20’den fazla ülkeden 200’ün üzerinde tasarımcının 53 projesinin yer alacağını söyledi.
Bülent Eczacıbaşı, üzerinde çok emek ve çalışma olan bienalle ilgili hayalini “Dünya tasarım takviminde İstanbul’un yer almasını sağlamak” olarak özetliyor. İlkini 45 bin kişinin ziyaret ettiği bienalin bu yıl rekor kırarak 90 bin kişi tarafından gezilmesi bekleniyor.
Gerilla kampanya
Her zamankinden daha fazla sokakta hissedilecek İstanbul Tasarım Bienali’nin gerilla kampanyaları da sürpriz çıkışlar yapacak. Kuafördeki önlükten restorandaki bardak altlığına, simitçideki ambalajdan kasaptaki yağlı kağıda, büfedeki ıslak mendilden kitapçıdaki kitap ayracına kadar pek çok ürün kitlelerin karşısına çıkacak.
İstanbul’un kokuları hapsedildi
Bu yıl bienalde birbirinden dikkat çekici tasarım rotaları da var. Fener-Balat, Kuzguncuk, Çemberlitaş-Kapalıçarşı-Sultanahmet, Galata-Şişhane, Beyoğlu-Galatasaray-Cihangir, Moda bölgeleri ile Kadıköy Koku Tasarım, Kadıköy Font, Kadıköy Ses, Kadıköy Ağaç ve Maslak: Çeperde Archi-Walk gibi tematik rotalar da ilgi göreceğe benziyor.
Koku tasarımcısı C. Tolas ise İstanbul’un koku haritasını çıkardı.
Karaköy-Tophane-Galata’da havayı koklayan Tolas, bu kokuları hapsederek sıra dışı bir deneyim yaşanmasını sağlayacak.
Demet Cengiz/Sözcü