İHY 10 uçak alıyor

24px
30.07.2005 16:10
ABONE OLgoogle

İzmir Hava Yolları (İHY) ile Kanadalı uçak üreticisi Bombardier arasında 10 uçak alımına ilişkin 275 milyon dolarlık antlaşma imzalandı. Anlaşmayla 5 tanesi önümüzdeki yıl olmak üzere toplam 10 uçak alacak olan İHY, gelecek yıl seferlerine başlayacak. İHY Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş tarihi imza için, "İzmir, kuruluşundan 7 bin yıl sonra uçmaya başladı. Kentimiz ve hepimiz için devrim niteliğinde bir imza" dedi.

İzmir'in başta Avrupa olmak üzere dünyayla hava köprüsünü tekrar kurma hedefi doğrultusunda çok ortaklı modelle kurulan İHY, çeşitli uçak üreticisi firmalarla uzun süredir yaptığı görüşmeleri sonuçlandırdı. İHY ilk uçakları olarak Bombardier firmasının CRJ 900 ve Q400 modelleriyle, 2010 yılında uçuşlara başlayacak yeni model C serisini seçti. İHY ile Bombardier arasında 10 uçağın alımını kapsayan antlaşma İHY Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş ve Bombardier Uluslararası Satışlar ve Pazarlama Başkan Yardımcısı James E. Daily arasında imzalandı.

İHY Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, antlaşmanın 10 uçağı kapsadığını belirterek, "3 adet 75 kişilik CRJ 900 ile 2 adet 70 kişilik Q400 Turbo Profits Jet önümüzdeki nisan-mayıs aylarında bize teslim edilecek. Diğer 5 uçak ise Bombardier tarafından yeni üretilecek olan C serisi uçaklar. Kısa mesafe uçaklarıyla Airbus-Boeing tipleri arasında yer alan yaklaşık 130 kişilik bu yeni modellerin denemesi 2008'de başlayacak, 2010 yılında da teslimatı gerçekleşecek. 5 adet de bu yeni modelden satın alıyoruz ve 2010 yılında bize teslim edilecek. Türkiye'de bu seriyi ilk satın alan da biz olacağız" dedi. Demirtaş, 275 milyon dolarlık antlaşmanın finansmanı için Kanada Eximbank'ı ve Türk bankalarıyla çalışacaklarını dile getirdi. Demirtaş, "En büyük finansman gücümüz İzmir'in ve İHY'nin kredibilitesi ve güvenilirliğidir" diye konuştu.

Seferler sıfır uçaklarla başlıyor

Şirket olarak, müşterilerinin güven ve konforunu para kazanmanın önüne koyarak hareket ettiklerini ifade eden Demirtaş, "Bu yüzden eski uçak almadık. Sıfır uçak satın alıyoruz. Türkiye'de ilk defa bir satın alma yöntemiyle bir havacılık firması sıfırdan, yepyeni bir başlangıç yapıyor. Genelde satın alma dışında kiralama, leasing yöntemleri kullanılır; ama biz bambaşka ve daha doğru olan bir yol tercih ettik" dedi. Bombardier firmasıyla uçakların iç dizaynı konusunda çalışmaların sürdüğünü kaydeden Demirtaş, Türk havacılık tarihinde yepyeni bir sayfa açacaklarını söyledi. Demirtaş, şöyle konuştu:

"Uçakları ful ekipmanlı olarak satın alıyoruz. Bizim yolcularımız tamamı deri olan koltuklarda, sıkışmadan ve sıkılmadan uçacaklar. Uçuşu bir keyif haline getirmek için, müşterilerimize pek çok sürpriz hazırlıyoruz. Bizim uçaklarımızda ara sıra olmayacak; çünkü insanların rahatça yolculuk yapmasını istiyoruz. Çok özel eğlence sistemleri olacak. Bizim için güvenlik ve konfor her şeyden önce geliyor. Bunun için kendimizi müşterilerimizin, tüketicilerimizin yerine koyup 'onlar ne ister' diye düşünüp ona göre hareket ediyoruz."

İzmir'in yıllardır ne karadan ne havadan kolay ulaşılabilen bir kent olmadığını, adeta bir çıkmaz sokak haline geldiğini ifade eden Demirtaş, İHY'nin kuruluşuyla İzmir'in bu kötü kaderini kıracaklarını vurguladı. Demirtaş, "Artık İzmir'den bir Avrupa kentine uçmak için gece saat 01.00'de kalkıp İstanbul'a uçmalar, havalimanlarından elimizde bavullarla transit salonları arasında koşuşturmalar, 2 saatlik bir uçuş için 8-10 saati bulan bekleme ve aktarmalar son bulacak. İzmir'den önümüzdeki yıl başlayacak seferlerle Avrupa'nın bütün önemli merkezlerine çok rahat uçabileceğiz. 7 bin yıllık tarihi olan İzmir, 7 bin yıl sonra kanatlanıp uçmaya başlayacak. İzmir artık çıkmaz bir sokak olmayacak.

E-Bülten Aboneliği
İş, Ekonomi ve Cemiyet hayatının özel gündemi Patronlar Dünyası'nda... Günlük E-Bülten'imize abone olun, Patronlar Dünyası ayrıcalıklarını yaşayın.